Sănătate digestivă

Cercetările științifice continuă să evidențieze legătura puternică dintre sănătatea intestinului și starea generală de sănătate (atât fizică, cât și psihică). O mai bună conștientizare a acestei legături a alimentat creșterea în popularitate a enzimelor digestive, a probioticelor și a altor produse pentru sănătatea digestivă.

Formulele produselor Terranova pentru sănătatea digestivă sunt dezvoltate pe principii holistice, cu ajutorul unor tehnologii validate științific, care ajută la depășirea principalelor provocări pentru stabilitatea și activitatea ingredientelor, cum ar fi enzimele și tulpinile probiotice prietenoase pentru sistemul digestiv. Produsele Terranova pentru sănătatea digestivă sunt realizate 100% fără aditivi și sunt 100% compatibile cu dietele vegane.

Educația în nutriție înseamnă sănătate digestivă

Dietele tip fast food bazate pe alimente procesate cu conservanți, bogate în glucide rafinate, grăsimi saturate și aditivi alimentari sunt considerate a avea risc crescut pentru dezvoltarea de tulburări digestive. Aditivii alimentari, inclusiv glucoza, sarea și alte substanțe chimice contribuie la dezvoltarea unor variate tipuri de inflamații intestinale, care conduc la afecțiuni digestive. Grăsimile nesaturate se găsesc în multe alimente procesate din comerț, acestea conduc către efecte negative asupra sănătății inimii, dar au fost asociate și cu un risc crescut de dezvoltare a colitei ulceroase, o boală inflamatorie a intestinului. Mai mult, alimentele procesate, cum ar fi băuturile cu conținut scăzut de calorii și înghețatele conțin adesea îndulcitori artificiali, care pot cauza probleme digestive. Consumul de îndulcitori artificiali (xylitol, eritriol) poate conduce la balonare și diaree, iar studiile sugerează, de asemenea, că îndulcitorii artificiali pot crește numărul de bacterii intestinale dăunătoare. Dezechilibrele în rândul bacteriilor intestinale au fost legate de sindromul intestinului iritabil și de dezvoltarea bolilor intestinale, cum ar fi colita ulceroasă și boala Crohn. Din fericire, dovezi științifice sugerează că dietele bogate în nutrienți protejează împotriva bolilor digestive. Prin urmare, consumul unei diete bazate pe alimente neprocesate și limitarea aportului de alimente procesate poate fi cel mai bun pentru o digestie optimă.

Corpul tău are nevoie de o mulțime de fibre

O dietă bogată în fibre promovează mișcările intestinale regulate și poate proteja împotriva multor tulburări digestive. Trei tipuri comune de fibre sunt fibra solubilă și insolubilă, precum și prebioticele. Este cunoscut faptul că fibrele sunt benefice pentru o bună digestie. Fibra solubilă absoarbe apa și ajută la adăugarea de masă în scaun. Fibra insolubilă acționează ca o periuță de dinți uriașă, ajutând tractul digestiv să funcționeze în cele mai bune condiții. Fibra solubilă se găsește în tărâțele de ovăz, leguminoase, nuci și semințe, în timp ce legumele, cerealele integrale și tărâțele de grâu sunt surse bune de fibre insolubile. O dietă bogată în fibre a fost legată de un risc redus de afecțiuni digestive, inclusiv ulcere, reflux, hemoroizi, diverticulită și IBS. Prebioticele se găsesc în multe fructe, legume și semințe. Prebioticele sunt un tip de fibre care vă hrănesc bacteriile intestinale sănătoase. S-a demonstrat că dietele bogate în această fibră reduc riscul afecțiunilor inflamatorii intestinale.

Suplimentează dieta cu nutrienți care pot ajuta la susținerea funcționării tractului digestiv.

Probioticelesunt bacterii benefice care pot îmbunătăți sănătatea digestivă atunci când sunt administrate ca suplimente nutritive. Aceste bacterii sănătoase ajută la digestie prin descompunerea fibrelor nedigerabile, care altfel pot provoca gaze și balonare.
Probioticele pot îmbunătăți simptomele balonării, gazelor și durerii la persoanele cu sindrom al intestinului iritabil și pot îmbunătăți simptomele de constipație și diaree.
Probioticele se găsesc în alimentele fermentate, cum ar fi usturoiul, kimchi-ul și miso-ul, precum și iaurturile care au culturi vii și active. De asemenea, acestea sunt disponibile sub formă de capsule. Un bun supliment probiotic va conține un amestec de tulpini, inclusive Lactobacillus și Bifidobacterium.
Zincul este un mineral care este esențial pentru un intestin sănătos, iar o deficiență poate duce la diverse afecțiuni gastro-intestinale.

Sistemul digestiv este alcătuit din organe care funcționează în sinergie.

Aceste organe preiau alimentele și lichidele consumate și le descompun în forme mai simple, precum proteine, carbohidrați, grăsimi și vitamine. Elementele nutritive sunt apoi transportate în intestinul subțire și în fluxul sanguin, unde oferă energie pentru creștere și vindecare.
Enzimele digestive sunt necesare pentru acest proces, deoarece descompun molecule precum grăsimile, proteinele și carbohidrații în molecule chiar mai mici care pot fi ușor absorbite.
Există trei tipuri principale de enzime digestive: Proteazele, care descompun proteinele în peptide mici și aminoacizi, Lipazele, care descompun grăsimile în trei acizi grași, plus o moleculă de glycerol, Amilazele, care descompun glucidele ca amidonul în zaharuri simple. Enzimele sunt, de asemenea, dezvoltate de corp în intestinul subțire – lactază, maltază și sucrasă.
Dacă organismul nu poate dezvolta suficiente enzime digestive, moleculele alimentare nu pot fi digerate corect. Aceasta poate duce la tulburări digestive precum intoleranța la lactoză. Astfel, consumul de alimente bogate în enzime digestive naturale poate ajuta la îmbunătățirea digestiei.

Nutrientele din surse naturale sunt necesare pentru un tract digestiv sănătos.

Un aport susținut de probiotice, glutamină și zinc poate îmbunătăți digestia. A menține o dietă bazată pe alimente întregi, bogată în fibre, grăsimi sănătoase și nutrienți, este primul pas către o digestie bună. Practici și obiceiuri simple precum alimentația atentă, reducerea stresului și exercițiile fizice pot fi, de asemenea, benefice.

Citește mai mult



Afișez toate cele 3 rezultate